A woman refuses to go back inside the factory after the end of a strike in 1968 in Paris. A woman is trying to make a proposition at a revolutionary meeting in 1989 in East Berlin. Two women circle Tahrir Square in their car after the end of a last bout of protests in 2012. The performance connects the three historical instances through the non-verbal components of the three documents: the movements, postures, and gestures of the figures and the camera. These are reworked into a sequence of repeated interventions into, and actions in front of the projected material.
Eine performative und filmische Untersuchung dreier Dokumente politischer Ereignisse – Berlin 89, Paris 68, Kairo 2012 – , die von den in den Materialien versammelten Körperlichkeiten zusammengehalten wird. Gesten des Anhaltens, Kopierens, Umkreisens, Unterbrechens, Wiederholens, Beschleunigens/Verlangsamens, ineinander Überleitens, nebeneinander Stellens, fügen den dokumentarischen Inhalt des Materials zu Konstellationen, in denen sich ein fragmentiertes, sich selbst mal doppelndes, mal auslöschendes Bild vom menschlichen Körper als Austragungsort und Archiv einer gemeinsamen politischen Erfahrung akkumuliert.